ТЕЛЕКРИТИКА

Посттекстове майбутнє: що прийде на зміну сторітелінгу?

Освіта

Якщо коротко: те, що ви робите зараз, читаючи цей текст на екрані, незабаром вийде з моди.


Журналісти New York Times провели дослідження, в якому спробували передбачити, який спосіб подання інформації чекає на нас у майбутньому. Визначальною віхою в розвитку інформаційних технологій стане скорочення текстів і зростання кількості аудіо- та відеоматеріалів.

Лідери думки сьогодні зосереджені на своїх веб-сторінках і блогах. Вони створюють подкасти, шоу для Netflix і HBO, новомодні меми, блоги в Instagram і YouTube і власні додатки для смартфонів.

Розвиток камер, мікрофонів, голосових месенджерів і помічників наводить на думку про те, що ми стоїмо на порозі посттекстового майбутнього. Але текст не піде з нашого життя в буквальному сенсі, адже усне мовлення – це теж текст. Однак читання поступиться місцем перегляду відео та прослуховуванню подкастів.

Інтернет зародився в текстовому форматі, тому що на зорі віртуальної ери текст був єдиним, що розуміли комп'ютери. Потім з'явилися пристрої, оснащені камерами, динаміками та мікрофонами, і нам стало зручніше спілкуватися за допомогою зображень та звуків. Крім того, штучний інтелект розвивається з величезною швидкістю. Минулого тижня в Силіконовій долині Pinterest представила додаток, який зможе ідентифікувати будь-який візуальний об'єкт.

Образование

Как освещают новости самые крупные телевизионные сети США

Перехід до мультимедіа не буде плавним. Це станеться несподівано, і ті, хто вже сьогодні налягають на відео- та аудіоформат, зберуть усі вершки. Це значно змінить наше розуміння навколишнього світу.

Можливість легкого пошуку аудіо і відео означає фактично кінець будь-якого приватного простору. Та головне – зміниться наш образ мислення. Інформаційна система, в якій домінують картини і звуки, надає раціональному мисленню емоційності. Ми живемо у світі, де гасла і меми сильніші за логічні аргументи.

Кілька цифр, які змусять вас задуматися: за даними Edison Media Research, близько 70 мільйонів американців регулярно слухають подкасти по п'ять годин на тиждень. Водночас молоді американці проводять за переглядом відео в YouTube близько 2 годин на день. І ще понад 800 мільйонів осіб у всьому світі використовують Instagram, у середньому 30 хвилин на день. 

Залежність від гаджетів визначається не лише тим, скільки часу ми готові витрачати на отримання інформації з інтернету, а й тим, як ми реагуємо на цей гаджет. Що ми відчуваємо, коли отримуємо сигнал про нове повідомлення в месенджерах і соціальних мережах? Хвилювання, збудження, ейфорію? І знову нами керують емоції. 

Соціальні мережі, в тому числі Instagram, встановлюють нові тенденції навіть у тому, як ми виглядаємо. Молоді дівчата стають схожими одна на одну – однакові зачіски, велика кількість макіяжу, «надуті» губи, великий бюст, широкі стегна і тонка талія (привіт, Кардашьянам!). Ви помітили зростання кількості візажистів серед чоловіків і хлопчиків-підлітків з нарощеними нігтями? Водночас, в інших куточках того ж Instagram зароджується новий вид фотохудожників і моделей, які показують іншу, реалістичну, естетику, що відображатиме більш природних жінок і чоловіків. 

Складно передбачити, яка картина світу очікує на нас у майбутньому, але те, що вона буде переважно візуальною та звуковою, не викликає сумнівів.

Фото: pexels.com

Статті до теми

Главное в разделе

Популярное на Телекритике



Дуся

День вишиванки: як українські медійниці в традиційному вбранні красувалися

Дуся

Показала більше, ніж варто було: американська телезірка вийшла на червоний хідник в Каннах без білизни

Суспільство

«Геніальна і страшна»: червнева обкладинка National Geographic стала вірусною

Бізнес

Скільки заробляють журналісти в Україні