ТЕЛЕКРИТИКА

Посттекстове майбутнє: що прийде на зміну сторітелінгу?

Освіта

Якщо коротко: те, що ви робите зараз, читаючи цей текст на екрані, незабаром вийде з моди.


Журналісти New York Times провели дослідження, в якому спробували передбачити, який спосіб подання інформації чекає на нас у майбутньому. Визначальною віхою в розвитку інформаційних технологій стане скорочення текстів і зростання кількості аудіо- та відеоматеріалів.

Лідери думки сьогодні зосереджені на своїх веб-сторінках і блогах. Вони створюють подкасти, шоу для Netflix і HBO, новомодні меми, блоги в Instagram і YouTube і власні додатки для смартфонів.

Розвиток камер, мікрофонів, голосових месенджерів і помічників наводить на думку про те, що ми стоїмо на порозі посттекстового майбутнього. Але текст не піде з нашого життя в буквальному сенсі, адже усне мовлення – це теж текст. Однак читання поступиться місцем перегляду відео та прослуховуванню подкастів.

Інтернет зародився в текстовому форматі, тому що на зорі віртуальної ери текст був єдиним, що розуміли комп'ютери. Потім з'явилися пристрої, оснащені камерами, динаміками та мікрофонами, і нам стало зручніше спілкуватися за допомогою зображень та звуків. Крім того, штучний інтелект розвивається з величезною швидкістю. Минулого тижня в Силіконовій долині Pinterest представила додаток, який зможе ідентифікувати будь-який візуальний об'єкт.

Образование

Как освещают новости самые крупные телевизионные сети США

Перехід до мультимедіа не буде плавним. Це станеться несподівано, і ті, хто вже сьогодні налягають на відео- та аудіоформат, зберуть усі вершки. Це значно змінить наше розуміння навколишнього світу.

Можливість легкого пошуку аудіо і відео означає фактично кінець будь-якого приватного простору. Та головне – зміниться наш образ мислення. Інформаційна система, в якій домінують картини і звуки, надає раціональному мисленню емоційності. Ми живемо у світі, де гасла і меми сильніші за логічні аргументи.

Кілька цифр, які змусять вас задуматися: за даними Edison Media Research, близько 70 мільйонів американців регулярно слухають подкасти по п'ять годин на тиждень. Водночас молоді американці проводять за переглядом відео в YouTube близько 2 годин на день. І ще понад 800 мільйонів осіб у всьому світі використовують Instagram, у середньому 30 хвилин на день. 

Залежність від гаджетів визначається не лише тим, скільки часу ми готові витрачати на отримання інформації з інтернету, а й тим, як ми реагуємо на цей гаджет. Що ми відчуваємо, коли отримуємо сигнал про нове повідомлення в месенджерах і соціальних мережах? Хвилювання, збудження, ейфорію? І знову нами керують емоції. 

Соціальні мережі, в тому числі Instagram, встановлюють нові тенденції навіть у тому, як ми виглядаємо. Молоді дівчата стають схожими одна на одну – однакові зачіски, велика кількість макіяжу, «надуті» губи, великий бюст, широкі стегна і тонка талія (привіт, Кардашьянам!). Ви помітили зростання кількості візажистів серед чоловіків і хлопчиків-підлітків з нарощеними нігтями? Водночас, в інших куточках того ж Instagram зароджується новий вид фотохудожників і моделей, які показують іншу, реалістичну, естетику, що відображатиме більш природних жінок і чоловіків. 

Складно передбачити, яка картина світу очікує на нас у майбутньому, але те, що вона буде переважно візуальною та звуковою, не викликає сумнівів.

Фото: pexels.com

Статті до теми

Главное в разделе

Освіта

Як скласти ідеальне резюме для професійної соцмережі

Популярное на Телекритике



Дуся

Ведмідь «збезчестив» Трампа на німецькому карнавалі

Бізнес

Чия «Чорна кров»? Довкола телеканалу «Україна» назріває черговий серіальний скандал

Дуся

Тест: Олег Винник чи Ірина Федишин?

Культура

Олександр Шапіро: від артхаусних фільмів до зіркових блогів