ТЕЛЕКРИТИКА

Найкращі лекції про журналістику на «Телекритиці»

Відомі журналісти і редактори – про критику, етику, тренди та історію

Освіта

Журналістика під час війни, під час перебудови і навіть під час вистави. Ми дібрали найкращі лекції року на всі випадки життя журналіста.


Микола Вересень – про історію журналістики в радянській і незалежній Україні

Фото: Кирило Авраменко

Відомий теле- і радіоведучий Микола Вересень розповідає про журналістику під час перебудови, розвалу Союзу і становлення нової держави. А також про роботу на BBC, про "Українську правду" і вбивство Георгія Гонгадзе, про темники і етику, про сучасних журналістів та Facebook.

"У ті часи можна було просто сидіти вдома і нічого не робити – ввечері всім телеканалам просто висилалися касети з відео вечірніх новин. Паралельно факсом йшов папірець, як це висвітлювати, на що звернути увагу і про що не згадувати, які розставити акценти. Це було зручно з економічної точки зору".

Катерина Горчинська – про журналістські розслідування

Фото: Максим Лісовий

Головний виконавчий директор hromadske.tv Катерина Горчинська розповіла про те, як шукати сюжети для журналістських розслідувань та про свою роботу у проекті «Схеми: корупція в деталях» на «Радіо Свобода».

"Багато фактів у наших розслідуваннях – з відкритих джерел, тому, якщо ваш батько корупціонер, не викладайте особисті фото в соцмережі".

Євген Сафонов – про фотографію

Фото: Олена Попова (Вільна школа журналістики, Facebook Дмитра Раїмова)

Головний редактор видання Bird in Flight і колишній головний редактор The Village Євген Сафонов розповів про те, як створювався проект Bird in Flight і які рубрики вводити редакції, щоб просувати медіа, у тому числі і в Facebook.

"Ми ніколи не візьмемося за тему, щоб просто відпрацювати читацький попит. Ми пишемо те, що нам цікаво. Видавець задумав нас не для того, щоб заробити гроші".

Галина Тимченко – про роботу медіа в інтернеті

Фото: Олександр Земляниченко

Засновник популярного новинного інтернет-видання Meduza та екс-главред «Стрічки.ру» Галина Тимченко розповіла про тренди в інтернет-журналістиці, про інертність і дратівливість сучасного читача і про проблему низької якості фотовізуального контенту в ЗМІ.

"Аудиторія – це єдине виправдання вашого існування. Письменники пишуть для себе і для Бога, а журналісти пишуть для людей. І якщо контент представлений не так, як подобається людям, то можна казати виданню «до побачення». Це профнепридатність".

Юрій Володарський – про літературну критику

Фото: Дмитро Ларін для УП

Відомий літературний оглядач журналу «ШО», радіо «Аристократи» і журналу «Фокус» Юрій Володарський розбирав рецензії авторів-студентів лекторію і пояснював, чого не повинно бути в таких текстах.

"Обережніше з метафорами. Якщо сприймати їх буквально, вони перетворюються у марення. Уникайте зайвої образності, поетизмів, піднесеного стилю і пафосності при нудному викладі. Якщо я читаю в рецензії, що "вистава розкладе вашу сутність на міліметри нервових волокон", я на неї не піду. Я не хочу, щоб мою сутність розкладали на міліметри! Я дуже сподіваюся, що присутні тут розуміють, наскільки це погано написано".

Леся Ганжа – про роботу на окупованих територіях

Фото: Петро Ткачишин, УКУ

Редактор проекту «Доступ до правди» Леся Ганжа розповіла про те, як на окупованих територіях уникати конфліктних ситуацій зі співрозмовниками, як розуміти людей і як захистити себе.

"Обзивання стало важливішим за реальність, осуд – важливіший за правду, яку ми можемо звідти привезти. Уся ця дискусія, називати їх терористами чи не називати, – це питання про те, чи хочуть українські громадяни знати, що відбувається на окупованих територіях. Ні. Вони нічого не хочуть знати. Вони хочуть обзиватися".

Сергій Рахманін – про пропаганду і контрпропаганду

Фото: sq.com.ua

Перший заступник головного редактора газети «Дзеркало тижня» Сергій Рахманін розповів про те, як не піддаватися бажанням натовпу ділити інформацію на чорне і біле, і як не стати зброєю в руках держави.

"В умовах активної або гібридної війни вага інформації і слова вища. Перекручена інформація – така ж зброя, якою можна поранити і вбити. І держава має право захищатися у гібридній інформаційній війні за допомогою пропаганди або контрпропаганди. Але я проти, щоб журналісти приватних медіа використовувалися як зброя. Пропаганда або контрпропаганда – не наше завдання".

Вахтанг Кіпіані – про перевірку історичних фактів

Фото: Богдан Ємець, УКУ

Головний редактор «Історичної правди» і ведучий телеканалу ZIK Вахтанг Кіпіані розповів про важливість розуміння журналістами історії, просту перевірку історичних фактів і міфів та про роботу своєї команди.

"До історичних міфів вдаються не лише вороги України, а й палкі її патріоти. Наприклад, популярна листівка «Факти про Крим», у якій сказано, що 1954 року взамін на Крим УРСР передала до складу РФСР територію довкола Таганрога. Меседж про те, що "якщо ви переглядаєте історичні кордони й вертаєте собі Крим, то поверніть нам наш Таганрог", дуже прижився і поширювався тисячами користувачів. А насправді цю інформацію дуже просто перевірити: взяти будь-яку мапу 1920–1940-х років і поглянути, чи був Таганрог у складі УРСР. Звісно, що жодного обміну 1954 року не було. Таганрог із околицями був заселений етнічними українцями й належав свого часу до України, але перейшли ці землі до Росії за тридцять років до передання Криму".

Олег Вергеліс – про театральну критику

Фото: Артем Завроцький для УП

Редактор розділу «Культура» в газеті «Дзеркало тижня» Олег Вергеліс розповів, як написати театральну рецензію і нікого при цьому не образити.

"Зараз Гамлет на сцені може бути навіть бандитом, і ваше завдання або спростувати це, або піти за режисером. Авторський погляд на виставу може бути будь-яким: ліричним, експресивним, суворо-теоретичним. Та важливим критерієм для всіх рецензій є те, що в тексті має бути діалог. Немає певних обмежень чи догм у виставі, не можна сказати, що вона має бути такою чи такою. Ви входите у світ художнього твору і повинні в ньому щось сформулювати".

Теги

Главное в разделе

Популярное на Телекритике



Дуся

«Народ проти»: трагікомедія у трьох діях

Дуся

Журналістка, яка розслідувала корупційні схеми, заробляє на платтячка в Facebook

Культура

Мадам ЖуЖу – про культуру травесті, образ Вєрки Сердючки і телеканал СТБ

Бізнес

Новою ведучою «Сніданку з 1+1» стала економіст-маркетолог