ТЕЛЕКРИТИКА

Найкращі лекції про журналістику на «Телекритиці»

Відомі журналісти і редактори – про критику, етику, тренди та історію

Освіта

Журналістика під час війни, під час перебудови і навіть під час вистави. Ми дібрали найкращі лекції року на всі випадки життя журналіста.


Микола Вересень – про історію журналістики в радянській і незалежній Україні

Фото: Кирило Авраменко

Відомий теле- і радіоведучий Микола Вересень розповідає про журналістику під час перебудови, розвалу Союзу і становлення нової держави. А також про роботу на BBC, про "Українську правду" і вбивство Георгія Гонгадзе, про темники і етику, про сучасних журналістів та Facebook.

"У ті часи можна було просто сидіти вдома і нічого не робити – ввечері всім телеканалам просто висилалися касети з відео вечірніх новин. Паралельно факсом йшов папірець, як це висвітлювати, на що звернути увагу і про що не згадувати, які розставити акценти. Це було зручно з економічної точки зору".

Катерина Горчинська – про журналістські розслідування

Фото: Максим Лісовий

Головний виконавчий директор hromadske.tv Катерина Горчинська розповіла про те, як шукати сюжети для журналістських розслідувань та про свою роботу у проекті «Схеми: корупція в деталях» на «Радіо Свобода».

"Багато фактів у наших розслідуваннях – з відкритих джерел, тому, якщо ваш батько корупціонер, не викладайте особисті фото в соцмережі".

Євген Сафонов – про фотографію

Фото: Олена Попова (Вільна школа журналістики, Facebook Дмитра Раїмова)

Головний редактор видання Bird in Flight і колишній головний редактор The Village Євген Сафонов розповів про те, як створювався проект Bird in Flight і які рубрики вводити редакції, щоб просувати медіа, у тому числі і в Facebook.

"Ми ніколи не візьмемося за тему, щоб просто відпрацювати читацький попит. Ми пишемо те, що нам цікаво. Видавець задумав нас не для того, щоб заробити гроші".

Галина Тимченко – про роботу медіа в інтернеті

Фото: Олександр Земляниченко

Засновник популярного новинного інтернет-видання Meduza та екс-главред «Стрічки.ру» Галина Тимченко розповіла про тренди в інтернет-журналістиці, про інертність і дратівливість сучасного читача і про проблему низької якості фотовізуального контенту в ЗМІ.

"Аудиторія – це єдине виправдання вашого існування. Письменники пишуть для себе і для Бога, а журналісти пишуть для людей. І якщо контент представлений не так, як подобається людям, то можна казати виданню «до побачення». Це профнепридатність".

Юрій Володарський – про літературну критику

Фото: Дмитро Ларін для УП

Відомий літературний оглядач журналу «ШО», радіо «Аристократи» і журналу «Фокус» Юрій Володарський розбирав рецензії авторів-студентів лекторію і пояснював, чого не повинно бути в таких текстах.

"Обережніше з метафорами. Якщо сприймати їх буквально, вони перетворюються у марення. Уникайте зайвої образності, поетизмів, піднесеного стилю і пафосності при нудному викладі. Якщо я читаю в рецензії, що "вистава розкладе вашу сутність на міліметри нервових волокон", я на неї не піду. Я не хочу, щоб мою сутність розкладали на міліметри! Я дуже сподіваюся, що присутні тут розуміють, наскільки це погано написано".

Леся Ганжа – про роботу на окупованих територіях

Фото: Петро Ткачишин, УКУ

Редактор проекту «Доступ до правди» Леся Ганжа розповіла про те, як на окупованих територіях уникати конфліктних ситуацій зі співрозмовниками, як розуміти людей і як захистити себе.

"Обзивання стало важливішим за реальність, осуд – важливіший за правду, яку ми можемо звідти привезти. Уся ця дискусія, називати їх терористами чи не називати, – це питання про те, чи хочуть українські громадяни знати, що відбувається на окупованих територіях. Ні. Вони нічого не хочуть знати. Вони хочуть обзиватися".

Сергій Рахманін – про пропаганду і контрпропаганду

Фото: sq.com.ua

Перший заступник головного редактора газети «Дзеркало тижня» Сергій Рахманін розповів про те, як не піддаватися бажанням натовпу ділити інформацію на чорне і біле, і як не стати зброєю в руках держави.

"В умовах активної або гібридної війни вага інформації і слова вища. Перекручена інформація – така ж зброя, якою можна поранити і вбити. І держава має право захищатися у гібридній інформаційній війні за допомогою пропаганди або контрпропаганди. Але я проти, щоб журналісти приватних медіа використовувалися як зброя. Пропаганда або контрпропаганда – не наше завдання".

Вахтанг Кіпіані – про перевірку історичних фактів

Фото: Богдан Ємець, УКУ

Головний редактор «Історичної правди» і ведучий телеканалу ZIK Вахтанг Кіпіані розповів про важливість розуміння журналістами історії, просту перевірку історичних фактів і міфів та про роботу своєї команди.

"До історичних міфів вдаються не лише вороги України, а й палкі її патріоти. Наприклад, популярна листівка «Факти про Крим», у якій сказано, що 1954 року взамін на Крим УРСР передала до складу РФСР територію довкола Таганрога. Меседж про те, що "якщо ви переглядаєте історичні кордони й вертаєте собі Крим, то поверніть нам наш Таганрог", дуже прижився і поширювався тисячами користувачів. А насправді цю інформацію дуже просто перевірити: взяти будь-яку мапу 1920–1940-х років і поглянути, чи був Таганрог у складі УРСР. Звісно, що жодного обміну 1954 року не було. Таганрог із околицями був заселений етнічними українцями й належав свого часу до України, але перейшли ці землі до Росії за тридцять років до передання Криму".

Олег Вергеліс – про театральну критику

Фото: Артем Завроцький для УП

Редактор розділу «Культура» в газеті «Дзеркало тижня» Олег Вергеліс розповів, як написати театральну рецензію і нікого при цьому не образити.

"Зараз Гамлет на сцені може бути навіть бандитом, і ваше завдання або спростувати це, або піти за режисером. Авторський погляд на виставу може бути будь-яким: ліричним, експресивним, суворо-теоретичним. Та важливим критерієм для всіх рецензій є те, що в тексті має бути діалог. Немає певних обмежень чи догм у виставі, не можна сказати, що вона має бути такою чи такою. Ви входите у світ художнього твору і повинні в ньому щось сформулювати".

Теги

Главное в разделе

Освіта

Як скласти ідеальне резюме для професійної соцмережі

Популярное на Телекритике



Дуся

Ведмідь «збезчестив» Трампа на німецькому карнавалі

Бізнес

Чия «Чорна кров»? Довкола телеканалу «Україна» назріває черговий серіальний скандал

Дуся

Тест: Олег Винник чи Ірина Федишин?

Культура

Олександр Шапіро: від артхаусних фільмів до зіркових блогів