ТЕЛЕКРИТИКА

«Радіо Вести» Олександра Клименка придбав медіахолдинг Андрія Садового

Бізнес

Радіостанція порушила квоту на українську мову, через що сьогодні була оштрафована Нацрадою.


Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на засіданні в четвер, 1 листопада, ухвалила рішення стягнути штраф із «Радіо Вести» (ТОВ «ТРК "Світ"») у зв'язку з порушенням обсягу ведення передач українською мовою. Сума штрафу становить 22 782,38 гривень – 5% ліцензійного збору. Під час засідання з'ясувалося, що радіостанція змінила власника – мовником тепер володіє медіахолдинг ТРК «Люкс» мера Львова і лідера партії «Самопоміч» Андрія Садового, бенефіціаром вказано гендиректора і співвласника холдингу Романа Андрейка. Мовник володіє частотою в Дніпрі, у радіостанції холдингу ТРК «Люкс» – «Максимум ФМ» – немає ліцензії на мовлення в цьому місті.

За даними державного реєстру підприємств, власником юридичного власника радіостанції – ТОВ «ТРК "Світ"» значиться ТОВ «Радіо "Континент"», яке водночас належить ТОВ «Захід.нет», власником якого зазначені ПрАТ «ТРК "Люкс"» ( 80%) і Роман Андрейко (20%). Він же з 20 жовтня – директор ТОВ «ТРК "Світ"». У статутному фонді підприємства прописано 380,1 тисяч гривень. Радіостанцію представляв на засіданні Роман Андрейко, повідомивши про зміну власності.

Позапланова виїзна перевірка, проведена 14 вересня на підставі моніторингу від 18 липня, підтвердила порушення добової частки ведення передач державною мовою – 42,4% замість прописаних за законом 55%. Таким чином, радіостанція порушила вимоги частини п'ятої статті 9 закону «Про телебачення і радіомовлення». Компанія зобов'язана сплатити штраф у тридцятиденний строк з дня повідомлення Нацрадою про ухвалене рішення. У радіостанції є місяць на усунення порушення.

Роман Андрейко пояснив, що порушення були у компанії попереднього власника (не називаючи імені), але зараз, коли компанія перейшла в його управління, він готовий оплатити цей штраф і не буде оскаржувати рішення регулятора в суді. Попередній директор пояснила порушення тим, що моніторинг регулятора зарахував російську мову в промо, анонсах і елементах оформлення ефіру. «Якщо це відняти, квота була виконана – 50,4%. Ми закрили "ворожий голос", купивши цю радіостанцію. Всі документи про переоформлення ліцензії у зв'язку зі зміною власників вже подано до Нацради», – зазначив Андрейко. Про плани змінити формат із інформаційного на розважальний і переоформити ліцензію радіостанції на «Максимум ФМ» він не повідомляв.

Бизнес

Андрей Хрусталев возглавил VESTI

Після втрати частот у Києві та Харкові в січні – лютому 2017-го «Радіо Вести» продовжувало мовлення в Дніпрі. Втрата ліцензій була пов'язана із закінченням терміну їх дії на мовлення через непрозору власність. Раніше офіційним власником «Радіо Вести» значилися Денис Мозковий і Тетяна Александрова, реальним власником радіостанції називали екс-міністра доходів і зборів Олександра Клименка, який нині перебуває в Москві через розслідування Генпрокуратури.

Це не перша спроба холдингу придбати частоту в Дніпрі. Серед міст-мільйонників радіостанції «Максимум ФМ» не було тільки в Дніпрі. У лютому стало відомо про переговори про купівлю холдингом дніпровської ФМ-частоти групи «Плюсів» – радіостанції «Європа Плюс Дніпро» (під розвиток мережі радіостанції «Максимум ФМ»). Перед цим холдинг також намагався оформити на себе місцеву дніпровську радіостанцію «Радіо Мікс» (ТОВ «РадіоМікс», сьогодні – «Радіо Інформатор»), але в січні Нацрада перенесла розгляд цього питання на необмежений термін, пославшись на неможливість переоформити концепцію - заборона на переоформлення концепції була прописана в ліцензії. Також холдинг намагався оформити на себе житомирський місцевий мовник «Крокрадіо», але регулятор відмовив радіостанції в зміні концепції, пославшись на випадок із «Радіо Мікс».

Єдиний позитивний кейс для холдингу був у квітні цього року: Нацрада погодила зміну концепції радіостанції в Білій Церкві після того, як холдинг восени минулого року обзавівся частотою для укомплектування мережі «Люкс ФМ», коли холдинг придбав локальну радіостанцію «Радіо.Net» (ТОВ «ТРК Білком»). 

«Телекритика» нагадує, що добова частка пісень українською мовою в ефірі радіостанцій повинна становити 30%, частка ведення передач – 55% (після 8 листопада квота зросте до 35% і 60% відповідно). Квота прописана для добового мовлення і окремо для слотів 07:00–14:00 та 15:00–22:00. 

До медіахолдингу Андрія Садового крім «Люкс ФМ» входять також «Максимум ФМ», супутниковий телеканал новин «24» і львівський портал Zaxid.net. Офіційно власниками мовника значаться Катерина Кіт-Садова (76,7838%) і Роман Андрейко (13,1066%) з дружиною Оксаною (10,1096%).

Статті до теми

Главное в разделе

Бізнес

Валерій Варениця розповів як на Плюсах зміняться ціни на телерекламу наступного року

Бізнес

Як провайдерам платного телебачення навчитися правильно пакетувати телеканали. Майстер-клас Сергія Бойка

Популярное на Телекритике



Бізнес

Провайдери, мовники і «Зеонбуд»: відсутність регуляції і запуск платного пакету ефірної цифри

Бізнес

Pay TV vs Free TV. Як телегрупи створюють ринок Pay TV і чому 2019 рік буде переломним

Дуся

Сушко написала прощальний пост

Дуся

Лігачова звільнила журналістку після 8 років роботи. Остання пожалілася на спроби цензури і «психологічний пресинг»