ТЕЛЕКРИТИКА

«Підняти рейтинги і повернути довіру глядачів» – «Суспільне» оприлюднило стратегію до 2020 року

У планах – нова реорганізація, про виробництво контенту – ані слова

Бізнес

Національна суспільна телерадіокомпанія України (НСТУ) після рекордного в історії українських медіа квітневого скорочення штату оприлюднило концепцію і плани розвитку до 2020 року. Текст документа з 5 листопада доступний на сайті компанії. Цю стратегію ухвалила наглядова рада НСТУ на своєму засідання за два тижні до цього – 22 жовтня.


Чому стратегія не обговорювалася публічно (НСТУ – публічне акціонерне товариство), не повідомляється, також незрозумілі причини запізнення з її публікацією. У документі прописані в основному реорганізаційні нюанси, про контент, який планує виробляти медіахолдинг, нічого не сказано.

У стратегії йдеться, що «період 2018–2020 рр. для українського суспільного мовника має стати періодом завершення перебудови та переходу до стійкого, планомірного розвитку». Під цими словами члени наглядової ради мають на увазі перехід до міжнародних принципів менеджменту та маркетингової стратегії.

У ці два роки НСТУ розвиватиметься за п'ятьма основними напрямками:

1. Організаційна перебудова компанії;

2. Стратегія мовлення: «сприяння зміцненню соціального капіталу українського суспільства»;

3. Суспільна трансформація: особлива увага до дитячої та молодіжної аудиторії;

4. Маркетингова та комунікаційна стратегія: позиціонування каналів, просування програмних продуктів і популяризація суспільного мовлення; 

5. Зміст: завершення реформи інформаційного мовлення

Як стає зрозуміло з документа, «організаційна перебудова компанії» – це масове скорочення штатів, яке вже відбулося. Під другим пунктом члени наглядової ради мають на увазі роботу над журналістськими стандартами і етикою

«Перейти до планового зростання рейтингів і довіри [глядачів] у розрахунку на сезон і/або рік. А також розробити [...] до кінця першого кварталу 2019 року і ухвалити (наглядовій раді) концепцію просування бренду суспільного мовника, з урахуванням запланованого ребрендингу», – йдеться в документі. У НСТУ повинні також розробити позиціонування кожного із загальнонаціональних каналів і позиціонування каналів регіонального мовлення на основі попередньо розроблених концепцій мовлення (без конкретики). 

У стратегії НСТУ прописано, що суспільний мовник до 31 грудня цього року під керівництвом наглядової ради має затвердити концепцію мовлення для молоді

Правління НСТУ має розробити і до кінця другого кварталу 2019 року ухвалити довгострокові концепції мовлення двох центральних телеканалів («UA:Перший» і «UA:Культура»). До 1 грудня 2018 року наглядова рада повинна ухвалити довгострокову концепцію регіонального мовлення, розроблену правлінням НСТУ. У наступні роки менеджмент компанії має забезпечити зміцнення технічної бази «Українського радіо», «Радіо «Промінь», «Радіо «Культура» і радіопродакшену (що це за структура, незрозуміло), а також подбати про розвиток мереж радіомовлення

Виробництво контенту в документі не згадується. Є тільки загальний опис про наміри: «знайти способи впровадити "український погляд" і "український інтерес" на рівні сітки/контенту»; систематизувати процеси планування і моніторингу медіаконтенту мовлення до 1 квітня 2019-го. Для НСТУ прописано хіба що «визначитися з планами запуску» на каналі «UA:Перший» суспільно-політичного ток-шоу. Також у НСТУ зобов'язані завершити реформу інформаційного мовлення. Компанія «повинна виправити наявний в інформаційній політиці дисбаланс, пов'язаний з надмірним ігноруванням дій представників влади всіх рівнів». 

Оцінювати успішність НСТУ в усіх напрямках діяльності буде, як і раніше, наглядова рада. Вони це робитимуть на основі аналізу сітки мовлення, річних планів діяльності компанії і звітів про їх реалізацію, соціологічних даних, даних внутрішнього і зовнішнього моніторингу. Ознайомитися з повним текстом документа можна ТУТ

Основні напрямки на період з 2018 до 2020 року були визначені з урахуванням оцінки реалізації компанією «Основних напрямків діяльності НСТУ на 2017 рік», результатів міжнародного аудиту (від «Ернст енд Янг» були зауваження з фінзвітності), проведених стратегічних сесій і дискусій за участю членів наглядової ради, членів правління компанії на попередньому етапі її становлення. 

Нагадаємо, наглядову раду НСТУ раз на чотири роки формують парламент і громадські організації (по 8 і 9 осіб, відповідно). Останні проходять відбір Нацради з питань телебачення і радіомовлення. Згідно із законом, держдотація НСТУ має становити 0,2% держбюджету за минулий рік (1,7 млрд грн у 2019-му). Цього року НСТУ отримала з держбюджету 776 млн грн замість прописаних за законом 1,5 млрд грн. У 2019-му Верховна рада планує виділити НСТУ 1 млрд гривень. Відповідна сума вказана в ухваленому 18 жовтня в першому читанні держбюджеті на 2019 рік. Спочатку в документі, що надійшов до парламенту від Кабінету міністрів, фігурувала інша сума – 1 млрд 816 млн 100 тис. гривень. Під час голосування фінансування НСТУ було урізане на користь медицини (поправки нардепів «Відродження» Антона Яценка та Віктора Бондаря). Голова НСТУ Зураб Аласанія після цього повідомив, що, якщо кінцева сума дотації буде меншою за 1 млрд гривень, компанія закриє регіональні філії.

Статті до теми

Главное в разделе

Бізнес

Валерій Варениця розповів як на Плюсах зміняться ціни на телерекламу наступного року

Бізнес

Як провайдерам платного телебачення навчитися правильно пакетувати телеканали. Майстер-клас Сергія Бойка

Популярное на Телекритике



Бізнес

Провайдери, мовники і «Зеонбуд»: відсутність регуляції і запуск платного пакету ефірної цифри

Бізнес

Pay TV vs Free TV. Як телегрупи створюють ринок Pay TV і чому 2019 рік буде переломним

Дуся

Сушко написала прощальний пост

Дуся

Лігачова звільнила журналістку після 8 років роботи. Остання пожалілася на спроби цензури і «психологічний пресинг»